10 apr. 2015

Summer feeling





Ken je dat gevoel dat je echt weer verlangt naar een terrasje, met je zonnebril, een koud drankje en goed gezelschap? Ik in ieder geval wel! Varen met een bootje over de grachten, boekje lezen op het dakterras en, niet geheel onbelangrijk, de zomervakantie in het vooruitzicht! Vandaag een artikeltje met een zomers tintje!

10 zomerse favorieten

1. Terrasjes. Misschien wel mijn favoriet! (wel minder favoriet voor mijn portemonnee). Lekker met vriendinnen bijkletsen over ons oh-zo-zware studieleven, maar vooral even genieten van de zonnestraaltjes en hopen dat je er een enigszins gezond kleurtje van krijgt.

2. Geen jas op de fiets. Misschien een hele gekke, maar dit is voor mij altijd één van de dingen die ik zo heerlijk vind aan de zomer. Want, dan is dat leuke jurkje net wel zichtbaar voor de rest van de wereld. En je hoeft niet de hele tijd een jas overal mee naartoe te slepen als je ergens binnen bent.

3. IJsjes. Echt weer typisch iets voor mij, maar ik maak zomers altijd zelf ijsjes. Gewoon in van die old-school houdertjes waar je vroeger veel te veel limonade in stopte, maar nu met vers fruit of yoghurt. Superlekker!

4. Dagjes strand. Ik ben echt een strandmeisje. Van het zwembad krijg ik maar prikogen en wordt mijn haar lelijk. Als het even kan vertrek ik ook in Nederland, bewapend met surfplanken en koelboxen, richting noordwijk/katwijk/zandvoort etc. Heerlijk om er zo een (mid)dagje tussenuit te zijn.

5. Rokjes aan! Laten we wel zijn, ik draag het hele jaar door rokjes. Maar in de zomer vind ik ze altijd net nog even leuker (vooral als mijn benen dan eindelijk weer een beetje een kleurtje hebben). Ook weer een goede reden om te gaan shoppen! Want ja, zeg nou zelf, die kleuren van vorig jaar zijn het toch net niet helemaal op dit moment?

6. Nieuwe muziek! De zomer is altijd zo'n tijd waarop een heleboel mensen bedenken dat ze maar weer eens een zomerhit moeten schrijven (want die zijn er nog niet genoeg). Ik ben echt zo iemand die zomers wel houdt van een fout top-40 nummertje. Gewoon omdat het kan. En omdat het leuk meezingen is.

7. Tot laat buiten zitten. In de winter is het, vooral in mijn kamer, echt een vrieskist thuis. De verwarming werkt alleen als er geen zon op het raam in de gemeenschappelijke woonkamer staat, want door het enkel glas is het daar altijd al snel warm en slaat hij dus niet aan. In de zomer vind ik het heerlijk om tot een uurtje of 10/11 lekker buiten te zitten. Ook om te studeren of gewoon een boekje te lezen.

8. De dierentuin. Misschien best een gekke, maar ik houd echt heel erg van de dierentuin (mits die beestjes een beetje een fatsoenlijk hok hebben natuurlijk). In de winter moet je maar hopen dat al die diertjes zich niet verscholen hebben in hun hokjes, en in de herfst en de lente wil het nog wel eens hard regenen in dit kikkerlandje. En dan ben je ook niet blij, want om nou in de regen naar een verzopen leeuw te gaan kijken is het nou ook niet helemaal. 's Zomers zijn bijna alle diertjes altijd buiten en kan je ze goed bekijken. En ik vind alle dieren schattig (nou oke, ik ben niet zo'n fan van spinnen) dus echt een ideaal uitstapje als het warm is.

9.Picknicken! Naast dat ik gewoon enorm erg van eten houd (gelukkig ook van sporten, anders was het wel een ernstige zaak geworden gok ik) vind ik dit principe ook echt helemaal leuk. Thuis allemaal hapjes maken en dat dan ergens anders op een kleedje opeten. Helemaal mijn ding.


10. Zomervakantie!! Eindelijk even geen school of studie meer (ik denk dat ik dit wel ernstig zal gaan missen als ik eenmaal een vaste baan heb..) en lekker je gedachten op iets anders. Of je nou op vakantie gaat of niet, uitrusten is in ieder geval mogelijk in deze periode! In Nederland zijn ook een hoop leuke dingen te doen!

Al zin in de zomer? Wat doen jullie graag als het zonnetje weer volop schijnt?

Liefs,
Elana

7 opmerkingen:

  1. IJsjes ben ik hélémáál gek van, haha! Mij zie je in de zomer niet zonder. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar dit! Heb zoveel zin in zomer, ijsjes, geen school en lekker op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik ben vooral eens met de geen jas op de fiets (ook ik vind dat heerlijk!), ijsjes (helaas met lactose intolerantie is dat wat minder, maar ook waterijsjes kunnen heerlijk zijn!), dagjes strand of het liefste nog: op vakantie naar het strand! en zomer muziek! Ik vind in de zomer altijd de muziek het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk ! Ik heb hartstikke veel zin in de zomer, vooral omdat ik deze vakantie naar Amerika ga. Ik moet alleen nog wel even zorgen dat mijn body summerproof is, oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jaaa ik heb zeker al weer zin in de zomer! Deze week gaat de temperatuur gelukkig weer lekker omhoog :D Lekker picknicken met vrienden of naar het strand zijn mijn favorieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk artikel! Ik krijg er in instant zin van in de zomer :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. love this so much girl. I have just found your blog you are so inspirational you are going to be so successful.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for reading! Ik vind het leuk om jullie meningen te horen en ik probeer zo snel mogelijk ook op jouw blog te kijken!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...